Звіт голови районної ради

Доповідь Олійника Анатолія Дмитровича –

голови районної ради «Про звіт голови районної ради про свою діяльність з листопада 2010 року по грудень 2011 року».

Шановні депутати, присутні в залі!

  Ще недавно ми активно переймалися виборчою кампанією-2010 року, а вже сьогодні настав час підбивати підсумки першого року роботи представників органів місцевого самоврядування, яких обирали в минулому році  на керівні посади.

  Відповідно до пункту 17 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» голова районної ради зобов’язаний щорічно звітувати перед радою про свою діяльність. Але саме життя диктує необхідність звіту, в першу чергу, перед всіма жителями територіальної громади району.

  За рік, що минув від виборів 2010 року, депутати районної ради склали серйозний екзамен на зрілість, довели свою здатність працювати продуктивно, знаходити виважені шляхи вирішення питань. Розуміння, що інтереси громадян вищі за політичні амбіції, дозволило депутатам знайти спільну мову і протягом двох перших сесій прийняти всі необхідні організаційні рішення, утворити постійні комісії, президію, визначити перспективний план спільних дій, удосконалити структуру районної ради 6-го скликання.

Згідно із Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» депутати районної ради на основі єдності поглядів або партійного членства об’єднались у депутатські фракції та групи:

Фракція Партії регіонів - 17

Фракція Партії Батьківщина - 8

Фракція партії Фронт змін - 3

Група Української партії «Єдність» - 13

Група «Зелена долина» - 6

Сьогодні не буде перебільшенням сказати, що ми маємо дієздатну районну раду високого інтелектуального і професійного рівнів. Серед депутатів – керівники сільськогосподарських підприємств, підприємці, представники охорони здоров’я, освіти, працівники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Переконаний, нам є про, що доповідати по завершенню 2011 року жителям територіальної громади району з цієї високої трибуни.

  Робота районної ради в звітному періоді була спрямована по  трьох основних напрямках, а саме:

- удосконалення роботи виконавчого апарату районної ради;

- організація ефективної роботи депутатського корпусу районної ради;

- діяльність ради як органу місцевого самоврядування ( в тому числі і на перспективу).

Тож дозвольте більш детально зупинитися на їх виконанні .

З метою удосконалення роботи районної ради, було внесено зміни до структури та функціональних обов’язків виконавчого апарату. Введено нову посаду спеціаліста 1 категорії з питань юридичного забезпечення діяльності ради та створено відділ з питань спільної власності територіальних громад району.  

Спеціалістом з юридичних питань надається практична допомога виконавчому апарату районної ради, депутатам районної ради, головам постійних комісій, сільським та селищним головам, секретарям рад.

Проводиться предметний розгляд письмових та усних звернень громадян та їх облік, надається вичерпна та обґрунтована відповідь заявникам, враховуючи норми чинного законодавства. Всього за звітний період розглянуто 152 звернення.

На належному рівні проводиться робота з кадрових питань в районній раді, що підтверджено результатами перевірки Головного управління державної служби, яка відбулась в грудні  поточного року і якою рекомендовано відзначити юриста заохоченням за добросовісне виконання своїх функціональних обов’язків.

Відділом з питань спільної власності територіальних громад району сформовано особові справи на кожен об’єкт комунальної власності. Оновлено реєстр діючих договорів оренди комунального майна.

Приведено у відповідність до норм чинного законодавства статути комунальних установ.

Проведено конкурс на передачу в оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад району – 2-х кімнат загальною площею 40 кв.м., які розміщені в поліклініці Яланецької сільської лікарської амбулаторії загальної практики сімейної медицини для підприємства, що буде займатись виготовленням твердого медичного мила, де в перспективі буде створено 10 робочих місць.

Проаналізовано всі зміни в законодавстві України щодо оренди майна комунальної власності. Розроблено проект регуляторного акту – рішення районної ради «Про Порядок передачі в оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад Томашпільського району» з врахуванням всіх новацій в законодавстві. Даний проект регуляторного акту оприлюднений в районній газеті «Томашпільський вісник» 14 вересня 2011 року для того, щоб всі бажаючі могли подати свої пропозиції протягом місяця після дати оприлюднення.

Саме спеціалістом з юридичних питань та начальником відділу з питань спільної власності територіальних громад району була проведена практична робота з організації прийняття рішень по створенню комунальних установ Томашпільська районна лікарня, Центр первинної медико-санітарної допомоги та прийняття в спільну власність територіальних громад району майна ФАПів, які були у власності сільських, селищних рад.

Загальна кількість об’єктів комунальної власності районної ради - 43 з якими заключено 40 договорів оренди. Вперше вжито заходів районною радою по проведенню експертної оцінки об’єктів оренди та проведенні їх страхування.

Працівники виконавчого апарату районної ради взяли участь в обласних семінарах-навчаннях для керуючих справами, спеціалістів з питань комунальної власності, а також в семінар-нараді «Організаційно-правові аспекти місцевого самоврядування».

Проведено перевірку фінансово-господарської діяльності ради за останні  три роки, усунуто виявлені недоліки, що дало можливість упорядкувати та здати на зберігання в державний архів документацію районної ради за 4 та 5 скликання – починаючи з 2002 року.

Об’єднано в одну мережу комп’ютери керуючого справами та відділів виконавчого апарату ради: організаційного забезпечення діяльності ради, загального, спільної власності територіальних громад, фінансово-господарського, що забезпечило доступ до мережі «ІНТЕРНЕТ» та покращило  обмін інформацією між відділами, завершується робота по відкриттю сайту районної ради.

 З метою надання різнопланової методичної допомоги посадовим особам місцевого самоврядування працівниками виконавчого апарату районної ради здійснено виїзди у Антонівську, Вербівську, Пеньківську, Яланецьку сільські ради, надавалась  також практична допомога працівникам  Томашпільської селищної ради. Це ті ради, де було обрано нових голів та секретарів. Такі виїзди на місця дуже  корисні. Виявлено ряд недоліків, які мають бути виправлені в певний термін. Дана практика буде і надалі продовжуватись.

В цілому працівники виконавчого апарату районної ради в черговий раз показали свою професійність і забезпечили проведення 12 сесій з урахуванням сьогоднішньої. Що в середньому складає 1 сесію на місяць при цьому дотримано проведення засідань відповідних профільних комісій, президії районної ради з урахуванням вимог регламенту Томашпільської районної ради 6 скликання та чинного законодавства.

За звітний період на сесіях районної ради заслухано 142 питання по яких прийнято відповідні рішення.

Крім планових питань, серед яких слухали:

 - Про звіт голови районної державної адміністрації про здійснення делегованих районною радою повноважень;

- Про стан виконання районної програми «Питна вода»;

- Про завдання органів місцевого самоврядування і органів виконавчої влади у вирішенні проблем села, розвитку особистих селянських господарств та соціальної сфери населених пунктів району;

- Про хід виконання Програми розвитку фізичної культури і спорту у Томашпільському районі на 2010-2015 роки;

- Про хід виконання Єдиної комплексної правоохоронної програми Томашпільського району на 2010-2014 роки,

було розглянуто і інші питання, зокрема, затвердження програми економічного і соціального розвитку району на 2011 рік та 11 галузевих програм, що стосуються освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту малозабезпечених верств населення району і ін.

Слухання ряду питань зумовлене плином часу, внесенням корективів у вже прийняті районні програми, та вирішенням деяких нагальних проблем життя району. Це такі питання як, наприклад: розподіл вільних залишків коштів районного бюджету, які утворились станом на 01.01.2011 року в сумі 2 123 277,71 грн. та додатково одержаних доходів районного бюджету у 2011 році в сумі 747 487,47 грн., внесення змін та доповнень до районного бюджету, до програми економічного та соціального розвитку району та до багатьох інших галузевих програм і рішень районної ради (всього 33 питання).

Вирішення даного питання дало можливість профінансувати 14 галузевих програм - на загальну суму 2 492,5 тис.грн. в тому числі :

- Програму «Соціально-економічного розвитку району на 2011 рік» на загальну суму 1 219 ,4 тис. грн.

- Програму розвитку фізичної культури і спорту у Томашпільському районі на 2010-2015 роки на загальну суму 92 ,4 тис. грн.

- Цільову соціальну програму «Молодь Томашпільщини» на 2011-2013 роки - 9.5тис. грн.

- Програму розвитку позашкільних навчальних закладів на 2009-2012 роки - 564,7 тис. грн.

- Медичні програми всього - 117,3 тис.грн в т.ч.:

- Здоров’я нації- 73,2 тис.грн.

- Репродуктивне здоров’я – 2,9 тис.грн.

- Профілактика туберкульозу – 41,2 тис.грн.

- Програма культури та духовного відродження на період до 2015 року 155,3 тис.грн.

- Програма щодо порядку зберігання архівних документів, пов’язаних із забезпеченням соціального захисту громадян та діяльності комунальної установи «Томашпільський районний трудовий архів» на 2011-2015 – 36,7 тис.грн.

- Програма забезпечення поінформованості населення та розвитку засобів масової інформації на 2011-2015 роки – 148 тис.грн.

- Програма підтримки інвалідів та непрацюючих малозабезпечених осіб – 31,9 тис.грн.

- Програма поліпшення техногенної та пожежної безпеки населених пунктів та об’єктів усіх форм власності, розвитку пожежної охорони у Томашпільському районі на 2011-2015 роки - 30,5 тис.грн.

Низка прийнятих рішень районної ради (всього 33) стосувалась управління об’єктами, що знаходяться в спільній власності територіальних громад району, в тому числі надання дозволів на укладання та продовження договорів оренди, затвердження статутів комунальних установ, звільнення та призначення керівників деяких комунальних установ, створення комунальних установ, оновлення переліку об’єктів комунальної власності .

  Десять рішень районної ради – це затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (за межами населеного пункту) на території сільських рад району.

Практика показала, що левова частка роботи з розгляду питань відбувається на засіданнях постійних комісій, які діють згідно із загальним планом роботи ради, „Положенням про постійні комісії районної ради" та іншими нормативними актами. Засідання всіх 6-ти постійних комісій проводяться відкрито і гласно. З метою глибшого вивчення та обговорення питань, районною радою все частіше практикується проведення спільних засідань профільних комісій. За звітний період було проведено 60 засідань постійних комісій.

Згідно перспективного плану роботи, постійні комісії районної ради зосереджували свою увагу на проблемних питаннях життя громади району – це і:

  - поліпшення автобусного сполучення між населеними пунктами району;

  - будівництво, ремонт та утримання вулично-дорожньої мережі;

- легалізації заробітної плати та зайнятість населення в роботі малого та середнього бізнесу;

- робота районної служби ветеринарної медицини щодо обслуговування особистих селянських господарств району;

- участь сільських, селищних рад в обласних конкурсах проектів розвитку територіальних громад;

- оптимізація мережі навчальних закладів району;

- хід реформування галузі охорони здоров’я на території району та інші…

 Основною функцією комісій є вивчення, розгляд і підготовка проектів рішень на розгляд президії та  сесій. В цілому організація роботи постійних комісій свідчить про те, що депутати районної ради у переважній більшості налаштовані на цілеспрямовану та конструктивну роботу.

  На  моє глибоке переконання кожне рішення комісії, сесії  повинно прийматись тільки в інтересах виборців, тому позитивно оцінити його має абсолютна більшість депутатів районної ради.

  Кожен депутат має змогу ретельно вивчити всі запропоновані проекти рішень, отримати від фахівців необхідні роз’яснення, а в разі потреби – внести відповідні зміни, одержати підтримку інших депутатів. Обговорення в постійних комісіях ніколи не обмежується часом, а в разі неузгодженості – питання додатково вивчається , або взагалі знімається. Практика свідчить , що коли  така підтримка-погодження є, на засіданні сесії питання ухвалюється практично без зайвих суперечок.

  До речі, під час обговорення важливих питань на засіданнях постійних комісій практикується присутність відповідальних осіб райдержадміністрації, керівників районних підприємств, організацій і установ, виконавчого апарату районної ради. І це не просто принцип,- це норма закону. Депутати з перших, що називається, вуст можуть отримати вичерпне роз’яснення від будь-якого керівника районної служби, внести свої пропозиції та зміни до проектів рішень комісій та сесій райради.

Усі питання, які виносились на розгляд сесій районної ради розглядались на засіданні президії районної ради , висновки комісій обговорювались та враховувались , також вносились доповнення та зміни до проектів рішень районної ради .Крім того ряд важливих питань виносилось на розгляд сесії виключно за рішенням президії.

Саме така ефективна і злагоджена робота ради дала можливість виконати поставленні завдання.

 Надалі ми будемо дотримуватись саме таких принципів роботи.

3.Крім проведення сесійної діяльності та роботи в комісіях районна рада займалась рядом інших питань як орган місцевого самоврядування.

Однією із форм роботи районної ради з сільськими радами є  обговорення проблем та знаходження спільних чи узгоджених рішень через роботу Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові районної ради. Протягом звітного періоду відбулося 3 засідання координаційної ради, на яких розглянуто ряд актуальних проблем органів місцевого самоврядування:

- про концепцію реформування органів місцевого самоврядування;

- про основні проблеми  і напрямки реформування системи охорони здоров’я;

- про проведення двомісячника благоустрою населених пунктів району;

- про участь у восьмому обласному конкурсі проектів розвитку територіальних громад;

- обговорено практику залучення інвестицій іншими сільськими радами Вінницької області .

На виконання рішення обласної Ради прийнято розпорядження голови районної ради про проведення з 10 березня двомісячника благоустрою населених пунктів району. Оголошений конкурс на кращу організацію робіт серед сільських та селищних рад. Створено районну робочу групу, якою розроблено та затверджено заходи з благоустрою та здійснено об’їзд населених пунктів.

Підсумки благоустрою підвели на виїзній нараді, яка відбулася 23 травня 2011 року на базі Височанської сільської ради, що стала цьогорічним переможцем конкурсу на кращу організацію робіт під час двомісячника благоустрою. Грамотами райдержадміністрації та районної ради, грошовими винагородами відзначено: І місце – Височанська та Гнатківська сільські ради   – 1000 грн., ІІ місце – Антонівська та Колоденська сільські ради – 750 грн., ІІІ місце – Вилянська, Комаргородська сільські та Томашпільська селищна ради  – 500 грн. Відмічено Подяками районної державної адміністрації та районної ради: - Вапнярську селищну, Вербівську, Жолоб’янську, Паланську, Пеньківську сільські ради та колективи - Томашпільської центральної районної лікарні, Пилипи-Борівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Вапнярського дошкільного навчального закладу «Ромашка».

В районі практикується залучення коштів з обласного бюджету через участь в обласних конкурсах. Районна рада взяла участь у проекті залучення європейських інвестицій за умови співфінансування з обласного та районного бюджетів. Бюджет проектів становить: близько 600 тис. грн. При  цьому дольова участь району становить 4 відсотки.

Яскравим прикладом цього стала наступна подія. 20 травня у Вінниці відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Реформування місцевого самоврядування: національний та міжнародний досвід», участь в якій взяли голова Верховної Ради В.Литвин, радниця Президента України М.Ставнійчук, народні депутати України, іноземні делегації, серед них представники Голландського благодійного фонду WildeGansen. На конференції було підведено підсумок спільного інвестиційного проекту обласної, районної рад та благодійних фондів Петра Порошенка і Голландського фонду WildeGansen«Хай за обрій стелиться дорога – їм потрібна наша допомога та передано Гнатківському реабілітаційному центру спеціалізований автобус Еталон.

21 травня в районі відбулося святкування Дня Європи, в якому взяла участь делегація з Голландії та представники благодійного фонду П.Порошенка. Голландська делегація відвідала центральну районну лікарню та Гнатківський реабілітаційний центр. А також взяла участь в урочистостях в с.Гнатків по передачі спеціалізованого автобусу вихованцям центру.

Крім цього, районною радою реалізовано проект: «Чужої біди не буває» по відновленню роботи ліфта Томашпільської районної лікарні що дасть можливість покращити якість надання медичних послуг, привести у відповідність до встановлених норм обладнання закладів охорони здоров’я  на районному рівні, в тому числі  вирішення проблеми транспортування важкохворих та  людей з функціональними обмеженнями до необхідних відділень та процедурних кабінетів, надання можливості отримати повний комплекс медичних послуг. Поряд з вирішенням таких важливих проблем це дає можливість в світлі проведення реформування закладів охорони здоров’я відстоювати питання розміщення госпітального округу на базі Томашпільської районної лікарні.

Також районною радою організовано семінар для представників органів місцевого самоврядування, керівників комунальних підприємств, в якому взяли участь координатори міжнародного проекту «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», що фінансується Євросоюзом та спів фінансується і впроваджується Програмою розвитку ООН. Основна мета – навчитися краще використовувати нові можливості, час, кошти всіх доступних фондів задля вирішення нагальних проблем усіх територіальних громад.

2 вересня відбувся другий районний семінар Проекту Європейського Союзу та Програми розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», спрямованого на підтримку сільських громад у вирішенні найважливіших потреб їх розвитку та поліпшенні умов життя.

В ньому взяли участь начальники профільних управлінь та відділів райдержадміністрації, районної ради, голови постійних комісій районної ради, сільські голови.

Координаторами цього проекту в районі визначено начальника управління економіки райдержадміністрації Валентина Лєннікова та керуючого справами виконавчого апарату районної ради Олександра Закорченного. План дій щодо впровадження цього Проекту в області та районі представила його координатор у Вінницькій області Наталія Гижко.

Проекти виконуватимуться на умовах спів фінансування. Так,  в рамках Проект євросоюз надаватиме 50% - 320 тис.грн., місцеві бюджети – 45% - 304 тис.грн., громади –  не менше 5% .

Під час заходу також було підписано угоду про партнерство між районною державною адміністрацією, районною радою та Програмою розвитку ООН.

Подано 12 заявок від сільських, селищних рад на участь в проекті з них пройшли попередній відбір 6:

Томашпільська селищна рада  з проектом по ремонту водогону,

Антонівська с/р з проектом по реконструкції системи опалення дитячого садочка, заміні вікон та дверей , частковий ремонт даху.

Вилянська с/р. з проектом по заміні вікон та дверей, ремонт даху дитячого садочка.

Височанська с/р. з проектом по ремонту даху дитячого садочка.

Липівська с/р з проектом по ремонту водогону.

Пилипи-Борівська с/р з проектом по ремонту водогону.

5 сільських рад включено до резерву:

В.Русавська, Комаргородська, Кислицька, Стінянська, Олександрівська.

Антонівською с/р пройдено всі підготовчі етапи за проведено захист проекту .Початок робіт заплановано на 2012 рік.

На виконання законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію» та з метою створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації було видане розпорядження голови районної ради від 10 травня 2011 року «Про забезпечення виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» у виконавчому апараті Томашпільської районної ради, яким затверджено Порядок забезпечення доступу до публічної інформації, примірна форма бланку запиту на інформацію та призначена відповідальна особа за забезпечення доступу до публічної інформації.

Посадовими особами виконавчого апарату виконуються вимоги статті 5, частини 3 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», а саме ведеться систематичне та оперативне оприлюднення інформації, проектів рішень не пізніше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою їх прийняття, обговорення та внесення пропозицій. Для цього виконавчим

апаратом районної ради виготовлено інформаційний стенд, який знаходиться на І поверсі районної ради.

З метою оперативного оприлюднення інформації, висвітлення роботи ради та донесення даної інформації до всіх бажаючих районною радою заключено договір з ПП «Метастудія»по створенню Інтернет сайту .

На виконання вимог Закону України «Про прискорений перегляд регуляторних актів прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування» було створено робочу групу з даного питання , проведено засідання ,переглянуто рішення сесій 4,5,6 скликань , прийнято відповідні рішення.

Керівництво районної ради взяло участь у виїзних прийомах громадян в територіальних громадах району, з метою вивчення та вирішення існуючих проблем на місцях.

Направлено на курси підвищення кваліфікації на базі Одеської академії державного управління при президенті України голів Вилянської, Гнатківської, Кислицької сільських рад.

Протягом звітного періоду відбулись засідання міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти на яких розглянуто питання:

  • про стан організації право-освітньої та право-виховної роботи в навчальних закладах району,
  • про роботу служби дітей РДА у напрямі профілактики дитячої злочинності та бездоглядності,
  • про забезпечення право-освітньої роботи управлінням Пенсійного фонду України з питань нарахування та перерахування пенсій, в тому числі пільгових,
  • про діяльність управління праці і соціального захисту громадян з питань висвітлення в засобах масової інформації правових питань.

Спільно з відділом освіти проведено 2 етап обласного конкурсу на кращу творчу роботу щодо стратегії розвитку територіальної громади на період до 2020 року серед дітей та учнівської молоді .Комісійно визначено переможця – ученицю Височанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Дашківську Оксану (ІІ місце в області).

Проведено капітальний ремонт при будинкової території районної ради, приведено її в належний естетичний вигляд .

Покращення рівня життя є основним завданням для влади та основною умовою розвитку. Враховуючи європейський досвід та власну практику можна стверджувати  найефективніше вирішення питань соціальної сфери можливе за рахунок реалізації інвестиційних проектів за формулою 

Кошти жителів громади

Кошти місцевого бюджету

Кошти районного (обласного, державного) бюджету

Інвестиційні кошти

Я як голова районної ради й надалі буду дотримуватись таких принципів в роботі, приймати активну участь у вирішенні питань направлених на розвиток району та покращення ефективності управління органів місцевого самоврядування.

Дивлячись в завтрашній день через призму місця районної ради у процесі соціального і економічного розвитку району, я бачу, що вона, як представницький орган влади має бути локомотивом.

 

Дякую за увагу!

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація