ПОДАТКОВА ІНФОРМУЄ:

Зміни до Порядку повернення коштів з бюджету
ДФС інформує про те, що 19 травня п р. офіційно оприлюднений, й, відповідно набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.04.2017року  №415, який затвердив Зміни до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів. Зокрема, у розділі І Порядку з’явився новий пункт 4 1, яким визначено, що у разі повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ у порядку, визначеному пунктом 200 1.5 статті 200 1 Податкового кодексу України, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою про повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
Виникла помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено». Що робити?
Якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено» платник в-першу чергу має перевірити який ключ ЕЦП використовується першим. Варто пам’ятати, вірна послідовність підписів для податкової звітності наступна: бухгалтер-директор-електронна печатка. Далі необхідно перевірити правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи). В подальшому слід звернути увагу чи набраний пароль відповідає ключу, який використовується. Наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера. Окрім того, помилка може виникати, якщо змінювалось ім’я файлу особистого ключа. У разі, якщо жодна з вищезазначених рекомендацій не допомагає вирішити проблему, необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.
Амортизація основних засобів приватних підприємців – умови та методи
ДФС нагадує, що діюче законодавство передбачає можливість для приватних підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування, проводити нарахування амортизації на деякі об'єкти основних засобів та нематеріальних активів, які використовуються ними під час проведення господарської діяльності та включати такі амортизаційні відрахування до складу витрат. У пункті 177.4.6 статті 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) наведені основні законодавчі вимоги стосовно процесу нарахування амортизації підприємцями, які сплачують податки на загальних підставах. Насамперед, це добровільний вибір суб’єкта господарювання, тобто нарахування амортизації проводиться виключно за власним бажанням та вибором підприємця. Але якщо такий вибір ним зроблено, далі слід чітко дотримуватися установлених ПКУ правил та методик процедури амортвідрахувань. По-перше – обов’язкове ведення окремого обліку нарахування амортизації. Тобто, облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним об'єктом. Підлягають амортизації витрати на придбання (самостійне виготовлення)  основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів. По-друге – слід враховувати законодавчі обмеження щодо категорій активів, які не підлягають амортизації в обліку приватних підприємців. Це земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості та легкові та вантажні автомобілі. Також не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів та ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості). Розрахунок амортизації основних засобів та нематеріальних активів здійснюється виключно із застосуванням прямолінійного методу нарахування амортизації. Вказаний метод передбачає обрахунок річної суми амортизації шляхом діленням первісної вартості об'єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об'єкта основних засобів та нематеріальних активів. Амортизація нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта основних засобів та нематеріальних активів, самостійно установленого фізичною особою, але не менше мінімально допустимого строку корисного використання об'єкта основних засобів та нематеріальних активів:
Групи
Мінімально допустимі строки корисного використання, років
  1 - Капітальні витрати на поліпшення земель, не пов'язані з будівництвом
15
  2 - Будівлі, споруди, передавальні пристрої
10
  3 - Машини, обладнання, тварини, багаторічні насадження та інше
5
  4 - Нематеріальні активи
відповідно до правовстановлюючого документа, але не менш як два роки
Наприкінці звертаємо увагу на те, що вищевказані правила поширюються виключно на об'єкти основних засобів та нематеріальних активів, витрати на придбання чи самостійне виготовлення яких підтверджені документально.
Дата складання податкової накладної – як виправити помилку
ДФС нагадує платникам ПДВ про те, що податкова накладна складається постачальником товарів чи послуг у день виникнення податкових зобов'язань з ПДВ, визначених відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, тобто за правилом "першої події". Відповідно, податкова накладна, складена іншою датою, ніж дата виникнення "першої події", є помилково складеною податковою накладною. Звертаємо увагу, що, помилка у даті складання податкової накладної не може бути виправлена шляхом подання розрахунку коригування із зазначенням правильної дати складання такої податкової накладної. В день виявлення такої помилки платник податку має скласти розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до такої помилкової податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної, в якому усі числові показники зазначити зі знаком "-". Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг, на якого було складено таку помилкову податкову накладну, з дотриманням визначених ПКУ термінів реєстрації. Одночасно з цим платник податку складає нову податкову накладну за такою операцією із зазначенням у такій податковій накладній дати складання, що відповідає даті настання "першої події" за такою операцією. Така податкова накладна підлягає обов'язковій реєстрації в ЄРПН таким платником податку з урахуванням термінів, встановлених Податковим кодексом  для такої реєстрації.

 

Все новости